2011. július 3., vasárnap

Dán nektarin torta




Ennek az isteni finom tortának a receptjét még régebben egy netes fórumról jegyzeteltem ki, de sajnos már nem tudom, hogy honnan. Akkoriban még nem írtam blogot, így a forrást sem jegyeztem fel. Ha valaki ráismerne saját receptjére, üzenjen és kiteszem a hivatkozást. Bár ez a tény a lényegen, hogy a torta egy valóságos remekmű, semmit nem változtat. Borongós napokon mindig jól jön egy kis nyalánkság, ami segít elűzni a rossz kedvet. Nahát ez a torta már ránézésre is pont ilyen, csupa derű és vidámság, az íze pedig remekül harmonizál a délutáni kávéval. Nem érdemes kihagyni!

Elkészítési idő: 50 perc

Dán nektarin torta

Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 15 dkg liszt
  • 17,5 dkg puha vaj
  • 1 ek tejszín
  • vanília aroma
  • 2 nagy nektarin
  • mandulapehely
  • porcukor
  • csipet só

Elkészítése:

  1. A tojást és a cukrot robotgéppel habosra keverjük.
  2. Hozzáadjuk a puha vajat, vaníliaaromát, csipet sót, a tejszínt és a lisztet. 
  3. Összedolgozzuk.
  4. Egy 24 cm-es tortaformát kivajazunk, kilisztezünk, beleöntjük a tésztát és a nagyobb darabokra vágott nektarinnal kirakosgatjuk a tetejét.
  5. Előmelegített sütőben 180 C-on szép világosra sütjük, még melegen porcukorral és mandulapehellyel megszórjuk.










7 megjegyzés:

  1. Csatlakozom Biankához, nagyon szép!!!! Egyébként ez majdnem a klasszikus egyensúlytészta,csak ebben 2,5 dkg-val több a vaj. A dánokon kívül a magyarok is sütik:)) jó régóta, minden sütis könyvben benne a recept. Ne aggódj a forrásmegjelölésen szerintem ebben az esetben. Nekem ilyen recept almával pakolva van, almatorta néven..

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik a tészta állaga, hasznosítom majd egyéb gyümölccsel, bár a nektarin errefelé úgy is csalódás sütés nélkül. Köszi ;-)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű ez a torta!
    Meghívnálak egy játékra, ha kedved van,látogass el hozzám!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, guszta! Ismerek én is egy ehhez hasonló receptet almával az is finom!

    VálaszTörlés
  5. Megsütöttem. Nem lett ilyen szép, de nagyon finom! :-)

    VálaszTörlés
  6. Először járok nálad és nagyon tetszik az oldalad. Ez a torta csodaszép.

    VálaszTörlés
  7. Hmmm, ezt most nagyon megkívántam! :) Imádom az őszibarackos sütiket. Felkerül az elkészítendők listájára... ami egyébként nagyon hosszú! :)

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!