2014. július 14., hétfő

Sárgabaracklekvár diabetikusan



















A hétvégén kint voltam a kedvenc piacomon és beszereztem a sárgabarackot a lekvár főzéshez. Néhány éve kihalt a kis barackfánk, de jövőre talán már újból saját termésből tudok befőzni. Sajnos elég negatív tapasztalataim voltak az árut és az árakat illetően. Zömében éretlen, kemény barackokat árultak, amiből ugye nem lehet megfelelő minőségű lekvárt befőzni, de igazán a túlérettből sem. Szerencsére sikerült megfelelő puhaságú, jó édes, igazi magyar kajszi barackot vásárolnom, igaz jócskán megkérték az árát, na de a minőség az sosem (volt) olcsó. A családban ez a legkedveltebb lekvár, így minden évben kerül belőle a kamra polcra jó néhány üveggel. És hogy miért diabetikusan főzöm? Néhányan már tudjátok, - bár ezt a blogon azt hiszem még egyszer sem említettem - hogy évek óta cukorbeteg vagyok, így muszáj erre odafigyelnem. Persze ma már rengeteg a választék diabetikus lekvárokból is az üzletek polcain, de én bevallom, nekem még egyik sem ízlett és irreálisan drága is. Mióta megjelent ez a befőzőcukor, azóta teljesen elégedett vagyok a végeredménnyel, más gyümölcsök tekintetében is. Még sosem romlott meg a vele eltett lekvárom és kora tavasszal az utolsó felbontásra váró üveg is ugyanolyan pompás narancs színben tündököl. A baracklekvár főzésénél is mindenki másra esküszik, van aki nem húzza le a héját és ledarálja a gyümölcsöt. Én évekkel ezelőtt, egyszer tettem el így, az előbb említett módon, de az nem ízlett a családnak és bevallom nekem sem. A lekvár egy idő után teljesen besötétedett és beton keménységűvé szilárdult, alig bírtam kiszedni az üvegből. Süteményekbe elhasználtam ugyan, de akkor megfogadtam, hogy többé nem fogok spórolni az idővel és az energiával. Most egy kisebb mennyiség befőzését írtam le a receptben, persze ahol nagy a család ott lehet többszörözni az adagot. A lényeg, hogy l doboz befőzőcukor 1 kg gyümölcshöz ajánlott. De én ezt sem szoktam szentírásnak venni, mivel most is nagyon édes volt a barack, így a 3 kg-hoz csak 2 dobozt használtam fel. Kóstolásra nekem így a lekvár íze tökéletes volt. Hogy mennyi ideig kell főzni, arra pontos útmutatást nem tudok adni, függ a mennyiségtől, a gyümölcs érettségi állapotától és hogy ki milyen állagúra szeretné. Mi leggyakrabban kalácsra kenve, palacsintába, fánkhoz használjuk el, így kicsit hígabbra hagyom, beleszámítva, hogy állásában is még kicsit sűrűsödni fog.


Elkészítési idő: 60-90 perc

Hozzávalók:

  • 3 kg sárgabarack (tisztán mérve, mag és héj nélkül)
  • 3 doboz Dr Oetker diabetikus befőzőcukor


Elkészítése:

  1. A sárgabarackok alját keresztben  bevágjuk, 1-2 percre forrásban lévő vízbe tesszük, szűrővel kiemeljük, majd hideg víz alá tartjuk, lecsöpögtetjük így a gyümölcs héját könnyedén el tudjuk távolítani.
  2. A lehéjazott barackokat kimagozzuk, ha kisebbek csak félbe, ha nagyobb szemek akkor negyedekbe vágjuk.
  3. Vastag aljú edénybe tesszük - hogy főzés közben ne égjen le -  és mérsékelt lángon feltesszük főni.
  4. Gyakori kevergetés mellett a kívánt sűrűségűre főzzük. 
  5. Befejezés előtt nagyobbra csavarjuk a lángot és ha a lekvár folyamatosan forr beleöntjük a befőzőcukrot, összekeverjük és 1-2 percig tovább főzzük. 
  6. A lekvárt még forrón, tiszta, csírátlanított üvegekbe töltjük, jól záródó csavaros tetővel lezárjuk és 5 percre fejtetőre állítjuk, majd talpára visszafordítjuk.
  7. Száraz dunsztban hagyjuk 2-3 nap alatt kihűlni.







2 megjegyzés:

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!