2014. augusztus 19., kedd

Sajtos roló










A sajtos roló egyike azoknak a sós sütiknek, amelyeket már gyerekkoromban is imádtam. Akkoriban még sokkal finomabbak voltak, mint a manapság kaphatóak. Egy ideje már csak ritkán veszek és általában olyan helyen, ahol biztosan tudom, hogy legalább frissen sütötték. Persze sokszor még ez sem garancia arra, hogy a krémje is finom. A vajtól tocsogó, elázott tésztájú, ízetlen sajtos rolónál kiábrándítóbb süti nem létezik. Ezért is örültem meg, mikor nem régiben megláttam Krisztinél a házi sajtos roló receptjét. Már akkor rögtön tervbe is vettem az elkészítését. Külön díjaztam, hogy házi főzött krémmel készült és alig  került bele vaj. Ez a recept visszahozta számomra azt az ízt, amit már olyan régen kerestem és mostantól csakis ez lesz nálam az etalon. Itt is köszönet érte Krisztinek! Frissen, ropogósan a legfinomabb, sokáig nem is érdemes tartogatni, mert a krémtől sajnos felpuhul a tésztája. A krémet meg lehet bolondítani füstölt sajttal, apróra vágott sonkával, tarjával is, akkor még finomabb ízvilágot kapunk.


Elkészítési idő: 30 perc

Sajtos roló

Hozzávalók:
kb 12-14 db-hoz

  • 1 cs leveles tészta (270 gramm)
  • 1,5 dl tej
  • 2 tojássárgája
  • 3 csapott ek liszt
  • 5 dkg teavaj
  • 1 csapott mk só
  • 20 + 5 dkg reszelt trappista sajt

tészta lekenéséhez:

  • 1 tojássárgája

forma megkenéséhez:

  • kevés olvasztott vaj


Elkészítése:

  1. A leveles tésztát enyhén lisztezett felületen vékonyra kinyújtjuk, ha már előre kinyújtottat vettünk, akkor csak kicsomagoljuk, majd 2-3 cm széles csíkokra vágjuk.
  2. A roló formákat olvasztott vajjal megkenegetjük egy ecset segítségével és feltekerjük rájuk a tésztacsíkokat, hogy a tészta szélek mindenhol fedjék egymást.
  3. A kész rolókat sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk úgy, hogy a végek alulra kerüljenek, majd felvert tojássárgájával mindenhol megkenjük őket.
  4. Előmelegített  kb 180-200°C-os sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. Figyelni kell rá, nehogy megégjen!
  5. A megsült rolókat még melegen lehúzzuk a fém formákról - ez könnyen megy, ha előtte bekentük zsiradékkal a formákat - és teljesen kihűtjük.
  6. Amíg sülnek a rolók, elkészítjük a sajtkrémet: a tejhez hozzáadjuk a tojássárgákat, a lisztet és a sót, állandóan kevergetve sűrű krémet főzünk, majd a még meleg krémbe belekeverünk 20 dkg reszelt sajtot, megvárjuk, míg teljesen elolvad benne és krémessé válik.
  7. Mikor a sajtkrém kihűlt habosra keverjük a puha vajjal.
  8. A krémet habzsákba kanalazzuk és megtöltjük vele a rolókat, úgy, hogy a végein a krém kilátszódjon, majd a maradék reszelt sajtba mártjuk.
  9. Frissen, ropogósan kínáljuk



5 megjegyzés:

  1. Ó, mennyei manna! Ez bizony remekül sikerült! Örülök, hogy ízlik a főzött krém, szerintem is ezzel a legfinomabb. És képzeld, pont ilyen egeres bögrém van... Olyan cuki! Szóval nagyon guszta lett, gondolom jól belakmároztál belőle... :o)))

    VálaszTörlés
  2. Ó, tényleg mennyei. Süthetem a következő adagot, olyan sikere volt. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem! Szoktam én is készíteni, utoljára azt hiszem valamikor épp tavasszal... A cukrászdákban az utóbbi években sajnos nem jókat lehet kapni, de a házi milyen finom, igaz? A fotóid most is - mint mindig - nagyon csábítóak. :)

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!