2014. szeptember 7., vasárnap

Tejfölös csodabogár
















Ez a süti annyira egyszerű és annyira finom! Andi konyhájában akadtam rá, mert kellett valami gyors édesség mára. Érdekes kinézetét, mintha apró bogárkák lennének benne, a tésztájába kerülő csokidara adja, talán innen az elnevezés, de a "csoda" jelző is megállja a helyét, mert tényleg nagyon ízletes és mutatós sütemény, ezen kívül még költséghatékony is. Igazi hétvégi házi süti, pihe-puha tésztával, nagyon csokis ízzel. Kávé, tea mellé, de egy tartalmasabb ebéd után is nagyon jól tud ám esni.    


Elkészítési idő: 45 perc


Tejfölös csodabogár

Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt
  • 30 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 1 nagy doboz (375 gr) tejföl
  • 1 cs sütőpor
  • csipet só
  • 10 dkg tortadara

Elkészítése:

  1. A sütőt előmelegítjük 160°C-ra.
  2. A lisztet elkeverjük a sütőporral, csipet sóval, hozzáadjuk a tejfölt, cukrot, tojásokat, jól összekeverjük.
  3. A legvégén keverjük bele a tortadarát, így nem lesz ideje elázni.
  4. A masszát sütőpapíros tepsibe (kb 20x30 cm) öntjük, 160-170°C-on  kb 30 perc alatt készre sütjük, de közben nem nyitogatjuk a sütőajtót!
  5. A tetejére csokimázat is készíthetünk, de porcukorral megszórva is finom.  







8 megjegyzés:

  1. Tényleg milyen egyszerű, mégis nagyszerű sütike, nagyon finomnak látszik! :) Mutatós a kis fekete "bogarakkal"! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon mutatós szép! Ismerem a süteményt bár jó régen sütöttem már, valóban nagyon finom!

    VálaszTörlés
  3. Én ezt a sütit hangyaboly sütinek ismerem, és az én receptem szerint jó sok lime kell bele, de néha egy kis citrommal helyettesítem. :) Legalább 5 éve nem sütöttem, pedig nagyon szeretem!
    Picit szokatlan a színes fotóid után a sötét fotók, de ugyanolyan csodaszépek, mint mindig. Öröm hozzád benézni. :)

    VálaszTörlés
  4. Hm, de kis cuki süti. Tényleg különleges a tortadarától, egy szeletkét elemeltem a tálról :-) Egyszer biztosan kipróbálom :-)

    VálaszTörlés
  5. Vittem is azonnal a receptet, irtó guszta és főleg egyszerű:-)))))

    VálaszTörlés
  6. Én is hangyaboly sütinek ismerem. Egyszerű és finom. Nagyon guszta! :) A sütemény mellett a teás dobozon is megakadt a szemem. Nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
  7. Szia Nea! Másnapra nem lesz száraz, ha előző nap délután megsütöm? Köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk nem érte meg a másnapot, így nem tudtam tesztelni. Ez egy puha tésztájú, jó kis szaftos süti. Fóliával letakarva szerintem másnapig nem fog megszáradni.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!