2016. október 29., szombat

Mézes-gyömbéres sütőtök lekvár
















Úgy tartja a mondás, hogy amiből lekvárt lehet főzni, abból pálinkát is. Sütőtök pálinkával még nem találkoztam, - de létezik, mert utána néztem - a sütőtök lekvárt azonban ma kipróbáltam és jelentem, hogy nagyon finom. A recept leírás alapján senki nem számítson egy hagyományos állagú és ízű lekvárra, mert ez nem az. A sima állag eléréséhez botmixerrel át kell turmixolni a kész lekvárt, én ezt most kihagytam, így rusztikusabb, testesebb kicsit az én tök levárom textúrája. A megadott mennyiségből kicsivel több lekvár lett, mint ami a képen látható, vagyis nem egy nagy adag. Felhasználásra ajánlom sütikbe, kekszre, kalácsra kenve, palacsintába töltve. Sem pektint, sem dzsemfixet nem tartalmaz és kidunsztolva sincs, így nem áll el túl sokáig, 1-2 hét alatt fogyasszuk el! Különleges ízű őszi csemege.


Mézes-gyömbéres sütőtök lekvár


Hozzávalók:

  • 50 dkg nyers sütőtök (meghámozva, tisztán mérve)
  • 2 ek méz
  • 1 nagy, lédús narancs
  • 1 citrom
  • diónyi friss reszelt gyömbér (vagy ízlés szerint)
  • csipet só

Elkészítése:

  1. A sütőtököt lereszeljük, hozzáadjuk a mézet, sót, összekeverjük és fél órát állni hagyjuk.
  2. Hozzáreszeljük gyömbért, a citrusok héját, hozzáadjuk a kifacsart levüket is. (kevés vizet is adhatunk hozzá)
  3. Kis lángon, gyakran megkevergetve 30-40 percig főzzük.
  4. Kihűtjük, sterilizált üvegbe töltjük.
  5. Felhasználásig hűtőben tároljuk.







2 megjegyzés:

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!